Idag är det sommar


och ifall det är någon som tvivlar på den saken.. kolla här:



Varför har jag då uppdaterat så dåligt här de senaste dagarna? Ja anledningarna är många. Men den främsta är ju såklart att maken haft (har) långledigt från jobb, och vi har umgåtts hela familjen. Och mest har jag faktiskt vilat, myst med Sixten och tagit det lugnt medan Marcus och Olof lekt :)

Sen har Sixten ändrat kurs lite. Från att vara nöjd med att ligga i vagn eller babysitter i timmar, vill han nu hellre ligga klistrad i ens famn! Och det är ju såklart jättemysigt, men man blir aningens begränsad :) Men jag njuter av varenda sekund. Vips vad det är så jobbar han på Ica maxi :)

Så här söt och underbar var han när jag la honom sovandes i sin säng igårkväll:



Igår var vi allihop hemma hos mamma och grillade och hade trevligt. Jag provbakade chokladkakan som jag ska bidra med till brorsans student nästa vecka. Och den blev godkänd av studenten själv, vilket ju är det viktigaste! Sen blev Olof kvar hos sin mormor över natten, men han bör komma hem inom kort :)

Idag har så jag och Marcus tagit tag i ett par "måste" som hängt över oss. Trädgården var den största grejen. Men där hade Marcus faktiskt kunnat göra en hel del de senaste dagarna, även om Olof hängt efter honom hack i häl :) Men trädgården och landet gjordes klart idag, Marcus rensade mellan plattorna, jag tvättade fönster och städade invändigt. Och sen har vi faktiskt hunnit med att sola lite också :)

Nu chillar pågarna



Till lunch bakade jag förresten Scones, och det var gudomligt smarrigt! :)

Ikväll grillas det korv!

Kommentarer
Postat av: Faster Elin.

Tänkte bara om ni kan skriva en liten önskelista till sixtens dop, och kanske även skriva om det är något ni inte vill ha :) kram!

2011-06-05 @ 16:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0