Inte mycket text


Nä, det har inte blivit mycket skrivande här på sista tiden! Mina djupaste ursäkter :) Men jag har ju kompenserat det med lite bilder nääästan varje dag iallafall. Hoppas de uppskattas i brist på annat!

Var på bvc med Sixten lille i tisdags. Växer som ogräs! (okej, kanske inte en så värst trevlig liknelse, men you get the picture!) Han är alltså nu 2 månader, väger 6,2kg och mäter 63,2cm! En bra bit över medelkurvan med andra ord. Måste ha bra käk i mig :)

Responsen man får från Sixten nu är ofattbart underbar! Det är joller på högsta nivå, härliga smile och gurgel när man pratar med honom.

Igår tog jag med mig Olof och körde iväg på kalas! Min gudfar fyllde 75år. Det egentliga kalaset var i tisdags, så igår var det bara jag, Olof, mamma och pappa och min farmor som skulle dit. Alldeles lagom :) Det var jättetrevligt. Olof var ju såklart The head of the party, fick uppmärksamhet av alla. Mest gick han runt och sjöng Bockarna Buse för sig själv :) Olof är makalös till att prata! Och det märks att funderar på saker, för att sedan formulera tankarna i ord. Han drar slutsatser och kommer med härliga kommentarer! Liksom, vi sitter och äter. Olof är tyst en stund, och utropar plötsligt med 100% glädje och nästan lite förvåning i rösten: "Titta mamma! Där ör korken till yoggin!" Och så ett enormt smile på det :) haha, ja vad svarar man på det? "Jamen titta! Det har du ju alldeles rätt i!!"

Eller som när han ska sova om kvällarna, och han har hela sängen full med bilar som tvunget ska sova med honom. Rätt vad det är så hör man en störtledsen Olof ropa: "Mamma!! Plåtis har kraschat!!". Och så går man in, finner Olof med tårarna rinnandes, och en liten blå bil som ligger på golvet. Förtvivlan :)

Ska snart iväg och hämta sommarlovspojken på dagis. Nu är Olof ledig i sju hela veckor. Undrar om han kommer tycka det är konstigt att inte gå iväg till dagis på så länge. Det började precis störtregna ute, så jag ser inte jättemycket fram emot att ge mig ut!

Imorgon är det midsommarfirande hos mamma och pappa. Massa god mat och gott sällskap väntar! Tjohoo!!

Mycket text idag, och desto färre bilder! Får försöka hitta mer balans i fortsättningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0