Sjukgymnasten i Lund


Jag var ju iväg med Sixten idag på barnsjukhuset i Lund. Fick träffa en väldigt trevlig kvinna där som ska hjälpa oss att få bukt med Sixtens lille skalle! Hon visade mig hans huvud från en vinkel jag inte lagt märke till förut, och man ser väldigt tydligt hur snett det blivit. Så nu är det strängt uppåtläge som gäller. Ska helst bara ligga på rygg när vi byter blöja. Annars ska han vara upprätt, eller ligga på sida eller på mage.

Fick låna hem en baby-sleep-kudde som gör att han kommer sova på sidan, utan risk att rulla över på varken rygg eller mage. Känns lite trixigt just när han ska sova på natten. Men vi får prova oss fram. Natten är ju den viktigaste tiden att ändra hans liggläge. Kan ju gå upp till 6,5timme han ligger ner i sträck då.

Tyckte allt det var lite obehagligt vissa stunder. Hon drog och vred och vände på huvudet för att kontrollera rörlighet och muskler. Men det var det inga fel på. Och hon var säker på att det skulle ordna upp sig ordentligt, ganska snart. Det hänger ju på oss. Eller mest på mig, eftersom jag är hemma med honom hela dagen. Sixten var väldigt duktig iallafall under hela undersökningen!







Under tiden var brorsan hemma med Olof!



var hemma hos mamma och åt tacos ikväll. Så gott! Fick med oss hem både vattenmelon som jag redan mumsat lite på. OCH en liter jprdgubbar. Och det ska jag mumsa på nu, tillsammans med vaniljglass!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Så stark Sixten är i nacken och så stolt han ser ut där han ligger!

2011-06-17 @ 21:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0