Leka först!

När morfar och Johan åkt hem var det egentligen dags för sängen, men inte kunde vi säga nej till att Olof skulle få "Leka först" som han alltid säger när vi ska göra något "tråkigt" som att borsta tänderna eller dricka välling!









Det blev såklart en del lek i morse också.. Olof tassade in till mig tjugo i sju och sa "vakna mamma!". Sen började han rabbla upp alla bilarnas namn och sa "mamma komma mamma komma". Ja, det var ju inte mer än att stiga upp :) Men oj så härligt det var när man tittade ut vardagsrummet och såg hur ljust det var i huset! Där ute såg man en klarblå himmel med en sol som arbetade sig uppåt på himlen. Härligt! Fast man blir lurad, var ju svinkallt ute!!!

Olof lekte fint, vi åt en mysig frukost tillsammans, sen lämnade jag honom kvart i nio på dagis. Sen gick jag mina myrsteg myrsteg ner mot byn för ett besök hos barnmorskan. Som vanligt såg allt prima ut :) Skönt! De besvären jag har är fullt normala och inget man kan göra något åt. Och än så länge så kan jag skratta rätt gott åt hur orörlig jag är! Foglossningen har verkligen eskalerat dock se senaste dagarna, inte skoj. Känns överkomligt när jag ligger ner, men annars känns det KONSTANT! Järntabletterna har jag helt slopat nu, det funkar inte med magen! Och barnmorskan sa att jag fick bestämma det själv, det är så sent i graviditeten nu, så det är ingen fara ändå.

Nu ska jag ut i köket och baka småkakor, närmare bestämt Drömmar. Blev så sjukt sugen på det när jag jobbade i kassan häromdagen, så det bjuds bland annat på det på lördagens kalas :) Sen tänkte jag hinna med lite vila också innan jag tar bussen kvart i två.

Imorgon ska jag klippa mig!! Äntligen :)

Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Ska bli så kul att träffa Olof ( ja er också ) Syns på Lördag. Kram på er.

2011-03-16 @ 13:50:52
Postat av: Farmor Agneta

Ska bli så kul att träffa Olof ( ja er också ) Syns på Lördag. Kram på er.

2011-03-16 @ 13:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0