Nu gäller det..

.. att vara effektiv. Det är denna veckan som kommer som min besatthet vid listor och komihåg-kalendern i mobilen kommer till bra hands! Mycket ska hinnas och fixas. Det ska bakas och fixas här hemma inför min stora lilla pågs födelsedagskalas på lördag! På tisdag, dvs på den faktiskta födelsedagen, kommer morfar och morbror Johan hem och firar lite med oss. Mormor är i Falkenberg på kurs. Tänkte laga något i stil med korv med mos, det ska ju vara något som lille pågen tycker om!

Jag har ju som sagt spenderat denna dag på jobb. Olof har varit hemma hos mormor. Marcus skulle ju ha en slappedag.. hur det gick med det? Sådär. Vad har då min make gjort? Jo: tvättat och vaxat bilen, handlat på citygross, varit på mekonomen och fixat en trasig lykta på bilen, shoppat på Nova, kört iväg med återvinning, sågat ner granen som stått på uteplatsen, sopat uteplatsen och sen var det något med gräsmattan också.. vet inte om jag kommer ihåg allt, men det räcker väl!!

Olof ja.. han bestämde sig för att kaskadspy idag när mormor och morfar som minst anade det. Dom satt nämligen i bilen!! Hej frukost och varm korv liksom över hela morfars baksäte och golv! Tur att man har en mamma/mormor som inte räds något! Det blev ju till att torka så gott det gick med tunna pappersnäsdukar. Som tur var, så var de inte alls långt hemifrån när detta inträffade. I övrigt är Olof pigg och glad, ingen vidare aptit dock, men sjuk? Det är han inte! Var väl en släng av åksjuka??

Fick mms av Johan när jag var på jobb idag. Och behöver jag säga hur glad jag blev när jag öppnade mobilen och möttes av denna bild? Min son, the rockstar!



Nu: Sova!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken underbar bild!

2011-03-13 @ 22:02:28
Postat av: Therése

Håller med! Vilken underbar bild!

2011-03-14 @ 09:42:21
URL: http://familjenengman.blogg.se/
Postat av: Mormor

Hipp hipp hurra, hjärtegrynet!



Önskar att jag kunde fira med dig i dag, men du får hålla till godo med mamma, pappa, morfar och Johan, ses på lördag!



Puss och kram

2011-03-15 @ 17:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0