Nu så!

Nu har jag äntligen tagit fram Olofs kläder i strl 56-62 och lagt fram till tvätt. Har ju bara pratat om att göra det i några veckor nu, hihi! Det var kul att gå genom allt. Även om de flesta plagg är "vanliga" bodys och byxor i enfärgat eller randigt tyg, så ser jag ändå Olof i vart och ett av klädesplaggen! Och nu ska lillebror snart få ha dom på sig. Plus en del nytt också såklart. Det är ju så kul att köpa kläder till barnen. Och när de är så små som nyfödda bebisar är, är ju kläderna extremt gulliga (och billiga!)

Det blev en liten hög :)



Har funderat en del på hur det kommer bli att vara hemma själv med två barn. Två barn som kräver så mycket, fast på olika sätt. Försöker komma ihåg hur det var i början med Olof. Jag tyckte det var jobbigt att aldrig veta när Olof skulle få för sig att börja skrika, när han ville ha mat, vågade mig nästan bara ut när han sov och var nervös för att han skulle vakna och vilja ha mat när jag för långt hemifrån. Det tog ett par månader innan jag hittade ett lugn i mammarollen. Fast då var Olof så pass stor att det gick att styra mer. Minns att jag hittade rätt i rutinerna när vi flyttat hit till huset, och då var ju Olof nästan fem månader. Men från då, så var det jag som bestämde när Olof skulle sova och äta, hade fasta tider varje dag, och tyckte det var superskönt att ha det också. Flexibiliteten var ju minimal, men de fasta rutinerna var ett måste. För mig iallalfall.

Men som sagt, när Olof var nykläckt minns jag inte riktigt hur vi gjorde. Eller rättare sagt, hur Jag gjorde, eftersom det var jag som var hemma med honom..

Hur kommer det blir den här gången då? Tror att jag kommer vara mer avslappnad. Lillebror kommer nog bara få "hänga med" den mesta av tiden :) Haha, det lät lite konstigt! Men Olof tar mycket tid, och den tiden ska han ju få när vi är hemma tillsammans! När Olof är på dagis tre dagar i veckan, fem timmar åt gången, DÅ ska jag och bebisen mysa! Och ta det LUGNT! Det kommer jag däremot ihåg att jag hade svårt för sist..

Oj, blev mycket tugg och text där. För er som somnat, kan ni VAKNA nu. Slut på tugget!

Imorgon är det måndag, ny vecka. Och nedräkningen kan börja på riktigt. Sex arbetsdagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tänk att han snart är här, lillebror! Du kommer garanterat att känna dig mycket säkrare i din mammaroll denna gång. Vi hjälps åt, ser fram emot kommande lov...

2011-03-20 @ 18:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0