pippi whooa Pappa!

Idag säger vi Hipp hipp hurra! Mannen i huset, min älskade man, Olofs pappa lille fyller år! Marcus blir nu lika gammal som sin fru :) Christine var också med och firade, och var även med och hämtade Olof på dagis! När vi kom hem, så fick Olof en present av moster Tin, och då sa Olof Pippi whooa Olloff :) Haha, gullunge. Han har iallafall kopplat det där med paket och fylla år. Olof byggde sitt nya Musse-pussel med moster, och under tiden pågick matlagning i köket. Jag gjorde fläskpannkaka OCH raggmunk med fläsk :) Maken fick ju önska middag idag när han fyller år och allt. Och tycker jag då inte om det han önskade (raggmunk), ja då får jag snällt laga nåt som jag också ville äta (fläskpannkaka) Alla glada och nöjda!

Efter middagen blev det presentutdelning till födelsedagsgrisen. Olof var noga med att han ville sitta i pappas knä när paketen öppnades :) Sen blev det en liten kaka för att göra det riktigt kalasigt! Marcus fick en dammsugare av Christine, vi andra åt vaniljhjärta. Om Olof tyckte om det?? Eh, vad tror ni???!!









Som den gottegris Marcus (inte) är, så orkade inte han hela sin kaka. Olof var inte sen med att claima den!

Imorgon är det barnmorskebesök. Ska gå dit varannan vecka nu tills den lille ploppat ut. Vi pratade lite om det ikväll, jag och Marcus. Det är fan inte lång tid kvar nu! Vissa ungar vill ju komma ut tidigare, det kan ju hända närssomhelst! Vilket det säkert inte kommer att göra :) Men ändå. Det finns grejer som "måste" fixas innan lillebror kommer. BB-väskan, förlossningsbrev, inventering av bebiskläder, uppfräshning av vagnen och bilstol. Och sen vill jag gärna hinna klippa mig också :) Äh, i hinner nog :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0