Tillbaka!

Jo, det är sant. Vi har varit tillbaka ett bra tag nu. Men jag har jobbat hela helgen, och dessutom har vi haft gäster så det har inte funnits någon tid att uppdatera! Men nu har jag jobbat färdigt för i år :) och ett inlägg om dagen ska väl inte vara omöjligt?? :)

Var ska man börja då.. Jo, Marcus tyckte vi skulle ha iallafall en "magbild" så här i slutet av graviditeten. Så här kommer en sådan:



Förra veckan var tung att jobba. Jag förkortade flera av mina arbetsdagar, och jobbade 7-14 nästan hela veckan. Jag har varit trött och haft lite krämpor. Bland annat får jag sån sjuk håll i sidan av magen när jag går för snabbt, dvs i normalt tempo :) Sen är mina fötter och fingrar svullna. Jag hade inte det "problemet" sist. Det är väl inget problem egentligen, bara att skorna klämmer och fingrarna värker nu när jag sitter och skriver.

I helgen hade vi alltså besök av Olofs farmor och morbror Robert. Olof fick en försenad födelsedagspresent av Robert eftersom han inte var med på kalaset. Dunderkarlsson och Blom samt Pippis pappa. Så nu har nog Olof alla små dockorna till Pippi-huset!

Olof fick låna farmors telefon, och Robert ligger visst och tar igen sig!



Och så var det som sagt presentöppning!









Så här lämnade vi alla gubbarna i morse när vi skulle gå till dagis:



Olof har lekt mycket med sin farmor nu i helgen, gett röster åt alla Pippi-figurerna, och det fortsatte han med även i morse. Han säger saker i stil med: "Pippi kom Pippi kom", Pippi stanna", "nej inte Pippi pengar". Och då syftar han ju på när poliserna jagar Pippi för att ta henne till barnhem, och att bovarna inte får ta Pippis pengar :) Kul att han leker!

Så vad har jag gjort idag, min första "vilodag"? Jo, efter en härlig morgon med Olof, lämnade jag honom på dagis, och begav mig sen iväg till frissan för att slinga håret. Ett ovanligt ryck för att vara mig. Har bara gjort det en gång förut hos frisör, och det var inför vårt bröllop. Men jag kände att det var "nu eller aldrig", hahaha! Nä men sen när lillebror kommit lär det inte bli mycket tid till sånt! Är glad över resultatet:



Nu ska jag hänga lite tvätt, körde en maskin med påslakan och lakan. Imorgon ska lillebrors kläder tvättas! Då ska jag också göra ett fotbad. Ja, FOTBAD! Jag har kommit på en del såna saker som jag ALDRIG gör annars, som att slinga håret och fotbada, och allt tänker jag göra denna "vilovecka". För jag är ganska säker på att det inte komma hända något denna veckan, sen tänker jag vara så uttråkad som möjligt och vara klar med alla ego-sysslor när det väl är dags!

Kommentarer
Postat av: elin.-

vad fint håret blev! :) lycka till när det väl är dags!! kram!

2011-03-28 @ 13:08:43
Postat av: Therése

Vad fin du blev i håret!!

2011-03-28 @ 14:50:16
URL: http://familjenengman.blogg.se/
Postat av: Christine

Superfin är du, sis!

2011-03-28 @ 17:22:54
Postat av: Farmor Agneta

Vad fin du blev i håret. Tack för en trevlig helg hos er. Kram

2011-03-28 @ 22:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0