Upp och sträck!

Ännu en slappedag! Vi fick ligga och dra oss rätt länge i morse, tror klockan var halv åtta när Olof vaknade :) Tänk ändå om det så vore att när barn somnar två timmar senare på kvällen än de brukar, så skulle de sova två timmar längre morgonen därpå.. men så är ju icke fallet! Men å andra sidan, skulle Olof sova till halv tio en morgon, vad skulle jag och Marcus htita på då?? Vi vaknar ju ändå senast sju :)

Här hjälps pojkarna åt med tandborstningen:



Kalaset igår var väldigt trevligt. Olof och kusin Samuel lekte fint ihop. Eller Olof var väldigt mån om att Samuel skulle vara med och leka, Samuel förstod väl inte alltid :) Samuel komma, Samuel komma!!, ropade Olof mycket.

Idag var vi lite effektiva och städade och plockade lite under förmiddagen, en tripp till tippen blev det också. Hade kartonger kvar från garderobsköpet som stod och väntade på att bli slängda.

Olof har lekt mycket själv idag, det är roligt att se. Han står vid soffbordet och bygger med sina pussel, rabblar upp alla figurerna ur Musses klubbhus gång på gång :)

Till lunch gjorde jag något alldeles alldeles "nytt"! Ja, nytt för att vi aldrig lagat det förut, jag tror inte ens att jag smakat det nån gång tidigare! Håll i er nu: Stuvade makaroner med falukorv!! Och varför gjorde vi denna innovation till måltid? Hade massa mjölk som behövdes drickas upp :) Men resultatet blev lyckat, och är en bra variant på världens godaste vardagsmat, eller om man har mjölk på väg ut :)



Under tiden jag lagade mat, hade pojkarna gymnastik på vårt solvarma golv!









Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ser mysigt ut med gympa på ett soligt golv, även maten såg god ut! Vi ska snart äta fläskkotletter med champinjoner...Mums! Ses om någon timme!

2011-03-06 @ 15:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0