Dagens oss


är mycket piggare än gårdagens! Han sov från och till fram till halv fem igår eftermiddag. Sen blixtrade det till, och Olof började tjata om att han var hungrig. Okej, tänkte jag och erbjöd honom något lätt, banan eller äpple eller lite yoggi. Nej mamma, jag vill ha MAT!, var Olofs svar på det :) Haha, bäst att lyda! Jag rusade ut i köket och satte igång med matlagningen. Olof satte sig på sin stol vid matbordet, trots att jag försökte förklara att det dröjde en stund. Men vad är "en stund" egentligen för en sån liten? Så han satt där i tjugo minuter (snabblagad mat igår!) och sjöng lille katt och låtsades äta majs med sin sked :)

Supersnabb korvgryta med pasta blev det alltså (spagetti till mig, makaroner till Olof och Marcus). Innehöll kabanoss, gul lök, vitlök, champinjoner, krossade tomater, salsasås (taco), salt och peppar. Inte världens gourmet, men det gick ner :)





Efter middagen smet jag ut en stund med Sixten i vagnen. Jobbigt att vara "innestängd" i huset en hel dag! Underbar kväll utomhus dessutom :)

Sen blev det lite liggande magträning för Sixten









Det kommer inte många protester ur honom kan jag säga. Jag måste ha fått världens snällaste (och nöjdaste?) bebis :)

Framåt kvällen kom febern till Olof. 39grader hux flux, riktigt varm var han. Ville inte ha välling, bara "vila". Vi la honom runt åtta med en alvedon, men han var väldigt pigg. Förmodligen för att han sovit så mycket under eftermiddagen. Fram mot tio-tiden sa han att han ville gå upp :) Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle sitta i soffan framför tv:n lite längre än vad jag brukar (vanligtvis stupar jag i säng vid tio!), men jag kände mig pigg och ville kolla på ett program på kanal5 som började just kl.22. Olof låg bredvid mig i soffan, ville helt plötsligt ha lite välling, men var fortfaranade kokhet över hela kroppen. Klockan elva gick jag och la mig med honom i hans säng, han somnade ganska snabbt.

Hur natten sen har varit kan jag summera lite snabbt: Jag sov mellan 00.00-03.00. Sen har pojkarna avlöst varandra i vakenhet! Så liite trött är jag. Var så sjukt yr i morse också, lite läbbigt.

Jag höll ju såklart Olof hemma från dagis idag. Avbokade även Sixtens bvc-tid. Olof hade förvisso ingen feber i morse, men man vet ju aldrig. Men peppar peppar, så har ingen feber åter visat sig. Olof har haft sjudundrans energi idag. Tur i oturen också att dagisutflykten blev inställd, med tanke på förmiddagens väder!

Vi var dock ute en kort promenad innan lunch. Skönt med frisk luft! Och kul med vattenpölar såklart :)





Nu sover Olof. Men Sixten är hejsansvejsan-pigg, så jag tror det blir svårt för mig att vila :) tror jag ska passa på att bada min lille påg nu!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack för igår!



Hoppas Olof är frisk nu och på väg till dagis!



Kram

2011-05-25 @ 08:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0