Det är ju sommar


ute igen! Och det känns skönt. Sist det var varmt, då för ett par veckor sen, var jag låst i mina jeans fortfarande. Inga av mina halvbyxor passade, men som tur är kommer jag i ett par nu :) Så då behöver jag inte lida lika mycket i värmen! Tjohoo :)

Vi har haft en mysig dag ihop, jag och pojkarna. Sixten har mest sovit faktiskt, men Olof har verkligen varit på G. Fullt fart hela tiden. Det är skönt att han tycker så mycket om att gå själv, för då kan man gå ut på "långa" promenader, eller bort på Ica och handla (Citygross hade nog varit i det längsta laget för honom!) Men som sagt, skönt att han älskar att gå. Så går lite tid också :) (ja, men jag tycker _inte_ att det är roligt att leka en hel dag!)

Olof gottade i sig lite färska hallon till mellanmål (ja inte bara hallon!)



(ni får bortse från tvättstället i bakgrunden!)



Till middag lagade jag den neverending klassikern, pasta med pastasås. Ja men vad är då Pastasås? Variationerna är oändliga.. men en bra bas är Bacon, lök, champinjoner och creme fraiche. Sen kan man krydda med lite vad man vill och känner för. Kan tipsa om en god krydda från Kryddhuset (tror vi köpte den på ÖoB), den heter Kebabkrydda, och är jättegod i just en sån här maträtt. Men varför den heter just Kebabkrydda är en annan historia, för inte smakar den kebab just!



Inte så pjåkigt resultat va? Och två olika sorters pasta blev det. Ibland står man ju där med små slattar, så då får det bli en blandning!





Imorgon ska Olof iväg på sin första utflykt med dagis. Jag ska packa hans lilla Rorri-ryggsäck med lite matsäck :) Åh, min store påg. Lovar att fotografera honom på väg mot äventyr!

Kommentarer
Postat av: Christine

Åh, vad gott det såg ut! Kan ni inte flytta in här bredvid så jag kan komma på middag varje dag :D

2011-05-30 @ 20:29:36
Postat av: Mormor

Minns första gången jag packade matsäck, som igår fast ändå ett helt liv sedan...

2011-05-30 @ 20:54:00
Postat av: Mamma

Sommar är jätteskönt om man är ledig, inte om man svettas i ett klassrum!

2011-05-31 @ 10:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0