Måndag!


idag är det alltså måndag, vilket innebär att Olof är hemma från dagis. Och jag måste säga att det har gått superbra hittills! Jag har ju riktiga änglar till barn idag :) Morgonen flöt på (dock så vaknade ju Olof tidigt som vanligt..) Sixten hade en vakenperiod inatt mellan 2-4.30 ungefär. Inte gnällig eller så, bara VAKEN! Så lite seg var jag allt i morse.

Efter frukost så lekte Olof jättebra på egen hand med pippihuset. Sen ville han sitta och rita en lång stund själv. Då kunde jag fixa med allt annat under tiden. Jätteskönt! Tvätt, påklädning av mig och Sixten, bäddning osv..





Vid tio-tiden var Sixten nyäten. Då gick jag och Olof ut i trädgården och började Operation:trädgårdsland! Ja jag vet, det borde väl vara sått och klart för länge sen. Men det kom lite bebisfödande och annat i vägen :) Så under tiden Sixten låg i vagnen och sov (vilket han för övrigt fortfarande gör!!) så hackades det, och räfsades och rensades. Sen sådde jag och Olof morötter, lök och sallad. Det lär väl växa lite här och där, men det får det göra för Olof och jag hade så roligt :)

Efter 1,5timmar var vi klara och det var dags för lunch. Potatismos från frysen och färdiga köttbullar. Olof åt tills han var lika rund som de där köttbullarna :) Jag är både för och emot det här med halvfabrikat. Jag skulle aldrig aldrig nånsin köpa hem pulvermos eller köttfärssås på burk. Däremot Mamma scans köttbullar är faktiskt något vi ofta har i frysen. Det är inget vi har till middag, men just till Olof till hans lunch tycker jag det är så smidigt. Och så har jag nästan alltid portioner med potatismos i frysen. Perfekt! Och ungen älskar ju det :)



Nu sover Olof. Hoppas han sover ett par timma nu så jag hinner med följande: Äta lite, skriva klart här, läsa lite bloggar och vila lite själv! Sen har ju Sixten sovit i nästan tre timmar. Hoppas han vaknar snart och vill ha mat. Annars lär jag väl precis lägga ner huvudet på kudden, så vaknar han :)

Imorgon är det dags att mäta och väga lillkillen på bvc! Ska bli spännande. Han växer iallafall. Ingen tvekan om den saken!

Här kommer ett litet smarrigt tips! Såg en nyhet i yoggidisken:



Den var god! Äter den just nu till lunch tillsammans med ett kokt ägg och morotsstavar. Konstig blandning va :) har bestämt mig för att bara äta mackor till frukost! Visst låter det hälsosamt? Jo, jag försöker. Har tappat 10 av de 18kg jag la på mig under graviditeten utan ansträngning. De resterande 8kg får jag nog kämpa lite för. Det är ju de kilona jag käkade upp :) Nåja, så fort kroppen läkt ihop ordentligt ska väl tempot kunna ökas lite på promenixerna och det är ju en stor hjälp på vägen!

I eftermiddag blir det för övrigt fläskpannkaka till middag!

Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Anna det är alls inte försent att sätta. Det kommer att växa så det knakar:) Tänk var bra att du har Olof som hjälper dig, hur skulle du annars klara dig:) Saknar er:( Kram på er alla

2011-05-09 @ 18:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0