Middagen är serverad! Eller var :)


Gourmetmiddag idag hemma på vår gata i vår lilla stad :) Fiskpinnar, potatismos, lingonsylt och ärter! Om ni tycker fiskpinnarna ser aningens brokiga och krokiga ut, är det ju för att dom är hemmagjorda! Mina pågar hade aldrig accepterat något annat :) Jag däremot har inga större besvär med att äta fiskpinnar från frysen kan jag lägga till, men det är ju bra mycket godare att göra själv.

Köp helt vanlig torsk från frysdisken, torsk på block. Låt den tina lite, men inte helt. Det är mycket lättare att kunna skära till pinnarna om fisken fortfarande är lite fryst. Rulla sen fiskpinnen i mjöl, doppa i vispat ägg, och rulla till slut i ströbröd kryddat med salt och citronpeppar. Stek i riktigt SMÖR!



Åh så gott!

Kommentarer
Postat av: Christine

ÅH vad gott det såg ut! Då kör vi på den nästa gång jag kommer?

2011-05-22 @ 22:48:56
Postat av: Anna

Absolut! :)

2011-05-23 @ 09:11:27
Postat av: Mamma

Har blivit bjuden på denna rätt! Kan intyga att det var jättegott!

2011-05-23 @ 11:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0