Min store Sixten!


En vanlig viktuppgång hos små bebisar är 150-200 gram i veckan. Min Sixten har ökat 460gram på en vecka! Har jag grädde i tutorna eller??

Jag har sagt det förr, men jag säger det mer än gärna igen: Vi har världens bästa bvc-kvinna! Det är verkligen kul att gå dit igen. Nu är det ju besök varje vecka, sorgligt nog tunnas det ju ut ju äldre barnet blir. Med Olof var vi senast på 18månaders-kontroll. Nästa är inte förrän han är 2,5år!

Allt var kanon med Sixten såklart. Hon sa flera gånger att man inte kunde se på honom att han "bara" är tre veckor gammal. Rejäl grabb, väluttvecklad (henner ord). Så aktuell vikt är 4960gram! Längd mätte vi inte, det blir nästa vecka.

Nu vill han visst ha mat igen :) blir nästan varannan timme Sixten äter. Men det helt okej! Vi sover ju så gott om nätterna :) (peppar peppar!)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tulle!

2011-05-10 @ 12:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0