Om en stund


packar jag in mig och pågarna i bilen och kör till Malmö! Min zombie till make stannar hemma och kollar på fotboll och går och lägger sig klockan åtta :)

Jag måste bara skriva en sak: Till alla som inte har körkort, ändra på det! Förra årets största händelse (ja förutom att vi blev gravida med Sixten!) var att jag "fick" körkort. Jag vet precis tillfället då jag bestämde mig. Det var inget jag funderat länge på, utan det var när vi satt i bilen hem från mina föräldrar. Jag minns att jag undrade för mig själv, VARFÖR har inte jag körkort egentligen?! Jag har haft så många år på mig, tillochmed påbörjat det vid två tillfälle men lagt av innan det ens hunnit sättta igång. Och vi planerade ju ett andra barn, så det kändes lite som "nu eller aldrig". Det fick bli NU (eller ja DÅ!) I mitten av april 2010 skrev jag in mig på körskolan här i Staffanstorp. Tisdagen den 7e december gjorde jag mitt förarprov, och blev godkänd :)

Varje gång jag nu sätter mig i bilen är jag så himla glad över det jag åstadkom förra året! Det var inte så lätt alla gånger med ryggproblem, en Olof, heltidsjobbande och en växande bebis i magen. Men det gick! (med hjälp från barnvaktande föräldrar och en styck fantastisk make till handledare.) Sen hade jag ju världens bästa körlärare Paula också på körskolan, som gjorde att varje körlektion kändes som ett kafferep :) Sen får jag väl vara lite ego och skriva att det mesta jobbet, och därför den som ska ha mest cred, är ju jag själv! Det var ju ändå jag som klarade det :)

Ikväll ska jag gotta mig med grillspett, smulpaj och min härliga familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0