Premiärtur


Olof var inte svår att få upp på ståbrädan! Och hans egna ord när jag sa till honom att hålla i sig i vagnen var följande: Olof inte trilla ner. Och så höll han krampaktigt i sig hela tiden! Perfekt inköp! Och jag säger det som är väldigt värt att nämna ännu en gång: KÖPT FÖR 25KR! Det ni :)



Efter lite fruktmellanmål på en bänk i solskenet, stannade vi till på lekplatsen och gungade lite



När jag förberedde middagen, passade storebror sin lillebror :) Oslagbar min va!?





Fläskpannkakan blev en hit, som vanligt. Det är sjukt god vardagsmat det. (och perfekt om man har massa ägg som man vill bli av med..)

recept till stor ugnsform:

5dl mjöl
1 tsk salt
12 dl mjölk
6 ägg
3 pkt bacon

* Klipp bacon och lägg på plåten, skjuts in i ugnen en sväng och stek till.
* Blanda mjöl och salt. Tillsätt hälften av mjölken, rör till en slät smet. I med resten av mjölken och till sist äggen.
* Häll på plåten med det tillgöttade baconet.
* Grädda 25 min, 225 grader.

Foto? Hrm.. jag var så vrålhungrig att jag kom på att jag skulle fota när jag redan var halvvägs in i ät-processen. Och då var tallriken ingen vacker syn :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Dessa underbara pågar! Ses i eftermiddag, kommer ilande efter jobb redo för lek och gos.



Kramar i solen

2011-05-10 @ 07:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0