Söndagschill


Jag och Sixten har varit upp ett par timmar, men nu har han slocknat och sover så fint. Små pipljud låter från hans näsa :)



Marcus stack ut huvudet från sovrummet, åt en halv banan, sen försvann han igen. Han är lite sådär "dagen-efter-seg" :)

Olof har sovit hos mormor inatt. Sist jag hörde från mamma igårkväll vid halv elva, hade han inte somnat! Hoppas Olof bjuder mormor på lite sovmorgon idag!

Kalaset igår var skittrevligt. Gott med grillat som vanligt, Olof pladdrade på som bara den (charmknutte!) och alla var på gott humör. Synd bara att födelsedagsgrisn själv inte var på topp på grund av förkylning :( Du får mysa och gosa med pågarna på fredag istället, sis!

Vad dagen bjuder på vet jag inte än. Maken är ju seg som kola. Å andra sidan så innebär ju det att jag iallafall har en styck bil att nyttja :) Jag har sovit kasst, men känner mig ändå oförskämt pigg! Sixten är ett gudabarn att ha att göra med, dag som natt.

Har inga bilder från gårdagen, glömde ju kameran! Men ska kopiera från fotografpappa i eftermiddag när Olof ska hämtas hem!

Citat Olof: "Pappa? Pappa är en pojke, heter Marcus. Mamma är en flicka, heter Anna". Jadå, min son har koll!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Full koll, har hjärtegrynet! Just nu leker vi med lera, bland annat har Olof bakat pannkakor precis som Pippi och dem ska ätas med sylt och glass! Jodå, full koll som sagt!



Pussa på Sixten från mormoe

2011-05-01 @ 11:20:23
Postat av: Mormor

Måste korrigera mig själv som den språkpolis jag är...och DE ska ätas med sylt och glass. Alltså subjektspronomen och inte objektspronomen. Även solen har sina fläckar!

2011-05-01 @ 16:54:05
Postat av: Anna

Pronomen hit och pronomen dit, Olof hade nog väldigt skoj under tiden :) PS. Min son luktade bacon i håret ikväll!

2011-05-01 @ 20:49:22
Postat av: BigMac

Jag tycker att det var helt korrekt av svärmor att korrigera sitt fatala misstag, bravo!

2011-05-01 @ 21:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0