Stilla söndag


I förmiddags hade vi lite besök av Marcus kompisar Oscar och Annelie. Olof var överlycklig och pratade nonstop och ville dra in dom på hans rum och leka hela tiden. Haha, han är inte blyg precis :)

Just nu leker Olof inne på sitt rum med sin mormor.



Vi ska hem till syrran lite senare och grilla allihopa (utom andra syrran), och mormor kom hit för att leka lite innan vi sticker dit. Det leks för fullt kan jag säga!! Skönt. Jag själv är dålig på att leka. Eller rättare sagt, jag tycker inte det är särskilt roligt att leka! Jag vill hellre läsa böcker för Olof, eller bygga pussel. Men leka med bilarna och föreställa rösten eller bygga lego.. nja. Jag har sån dålig fantasi!! Marcus däremot är ju fenomenal på sånt. Han bygger allt från slott till ankor med det där legot. Hur han lyckas, fattar jag inte :)

Min man tycker det är enormt roligt att stoppa ner Olofs tröja i byxorna, och sedan dra upp byxorna så högt det går. Gärna upp till armhålan på Olof. Och sen hör jag Marcus säga, med största fnisset på rösten, "Olof, visa mamma, visa mamma!". Och där kommer då Olof skuttandes mot mig och säger, "titta mamma!". Givetvis är ju Olof dösöt :)



Lillebror följer panda-temat fullt ut idag! Fint va?


Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag hade lika roligt som Olof, tyckte heller aldrig om att leka förr, men något har hänt, jättekul att leka med alla gubbarna!



Sixten är bedårande och alldeles underbar i sin pandaoutfit. Lek med den ene och gos med den andre, vad mer kan en mormor begära!



Pussar och kramar till båda hjärtegrynen

2011-05-09 @ 20:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0