Zumba!


Jepp, skratta ni. Men jag har köpt en Zumba-box :) Och denna förmiddag testade jag beginners-dvd:n. Den var på ca 15minuter, och innehöll grunderna i alla latindanserna som Zumba bygger på. Först tyckte jag att "det här var ju simpelt", men dom började ju i ett tempo som senare visade sig vara ungefär en fjärdedel så snabbt som det egentligen skulle vara! Knappast hann jag flytta mina ben i samma tempo som de tre chica personerna på tv:n! Benen hängde liksom inte med :) Jag får skylla på att kroppen inte är helt återhämtad efter graviditet och förlossning!

När skivan var slut kände jag mig inte precis slutkörd, men ändå lite lagom varm i kläderna. Kände att det räckte där för idag!

Underbare Sixten låg i sin babysitter och hejade på sin mamma med stora ögon! Sa inte ett pip på hela tiden, bara viftade med armarna och sparkade med benen. Kände väl sig lite inspirerad att köra lite Zumba han med :) När jag sen duschade satt han så fortsatt snällt och knäpptyst. Bara rosslade lite sådär som bara Sixten kan, hihi :)

Så det var alltså Zumba det. Finns tre dvd-skivor till. Men ska nog köra Beginner ytterligare ett par gånger först!

Kommentarer
Postat av: Christine

HAHAHA förlååååt men fan vad jag hade velat se det! Jag vill också prova! Alla säger att det är så kul :)

2011-05-19 @ 17:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0