Bullbak


Ikväll har det doftat härligt av saffran och vanilj här hemma! Bakade "små" ljuvliga bakverk med just namnet Saffranbullar med vanilj.

Jag älskar att baka. Kakor, tårta, paj, praliner, muffins osv osv. MEN jag är inte pillig, och inte mycket smått. Det ska gärna gå snabbt och vara Stort! Så receptet för kvällens bullar var till 45 stycken. Jag fick ihop 18... jo, det blev grymt stora. Men jag hade inte pallat stå och tråkla ihop 45 små degknyten och sedan pensla och sockra. Nej, det fick bli bullar stora som elefantöron istället. Och, kolla bara på bilderna nedan så fina de blev :) Jag delade bullarna senare på mitten när jag packade dom i påsar och la in i frysen. Förutom de tre jag ska ha med mig till Bjärred imorgon! :)

Deg på jäsning!



Olof var pärlsockeransvarig, skötte jobbet utmärkt! (tyckte dock det var lite jobbigt att bli klibbig om händerna..)



Redo för gräddning:



Tadaaaa



En kvällsfika innan läggdags, såklart!





Jättesmarriga bullar! Lite tjuvstart inför Lucia. Alltså, jag tänker på julen varje dag. Pyntar lite i taget, köpte två härligt röda julstjärnor på ICA idag.. men det är faktiskt över en månad till julafton! Känns som om det lika gärna kunde varit imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har alltid tyckt att det är tiden före jul, med alla förberedelser, är roligast och mysigast!

2011-11-22 @ 22:16:51
Postat av: Farmor Agneta

Vad dom ser smarriga ut. Tänkte baka dom i dag:) Kram på er

2011-11-23 @ 06:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0