Chillchill


Riktigt chillig dag. Inte kall alltså, utan vi chillar, Sixten och jag. Solen skiner, MEN vi har varit INOMHUS hela förmiddagen :) Ja, men undantag för promenaden till dagis i morse. Jag valde att hoppa min vanliga runda efter dagislämning. Måste spara på kroppen för att hålla till jobb ikväll!

Ja, det är lite stört egentligen. Jag vågar inte ge mig ut på en vanlig promenad på en timme med risk för att ta för långa kliv och därmed få med ont up the you-know-what. Smärtan finns där ändå, i typ varje steg jag tar. Graden på smärtan varierar dock. Ofast är det inget jag inte kan strunta i. Som ett söndrigt nagelband typ. Det svider som fan, men inget man ringer 112 för.

Sen finns det de där idiotiska tillfällena när man bestämmer sig för att dra liiiiite lite till i det fnasiga nagelbandet. Och DÅ JÄVLAR GÖR DET ONT.

Okej. Nog med jämförelser mellan svidigt nagelband och svidigt på andra ställen.

Måste ha ett mantra ikväll bara. Inga plöstliga steg i sidled. Så ska det nog gå bra.

Jag ser jättemycket fram emot att jobba ett par timmar idag! Har lagt fram mina arbetskläder (jo de passade), sminkat mig med mascara mycket omsorgsfullt (ser ut som vanligt ungefär, typ osminkad), packat handväska (busskort, plånbok, jobbenycklar). I'm ready!

(lite nyfiken på hur det kommer gå med tanke på att hela stället är totalt ombyggt och omorganiserat och inget står på den plats det gjorde när jag gick på föräldraledighet i våras!!)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att komma ut och jobba lite grand! Ring när du går till bussen!

2011-11-10 @ 12:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0