Citronkyckling


Recept från Arlas kokbok. Med lite ändringar från min sida. (Recepten från boken är ofta väldigt grönsaks-fattiga.)

3 kycklingfiléer
gul lök
champinjoner

4dl milda extra 4 % (jag tycker det funkar alldeles utmärkt med den lätta grädden, blir lite grådassig i färgen bara. Marcus är inte särskilt förtjust i att jag använder den dock. Tycker den blir för rinnig och icke-krämig)
1 tärning hönsbuljong
rivet skal och saft från 1/2 citron
2 vitllöksklyftor
1 1/2 tsk rosmarin
salt o peppar

Här serverad med majs, haricots och pasta!

Spännande och ovanliga smakkombinationer med citron, vitlök och rosmarin. Testa!




Är det någon som brukar testa mina recept? Ska jag fortsätta lägga ut bilder på vad vi äter? Kanske är föga intressant egentligen!

Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Jo fortsätt alltid kul med nya recept. Svärmor Agneta

2011-11-01 @ 19:41:20
Postat av: Hanna

Åhh tack vad roligt att höra. :)

Jag använde Photoshop, alltid när jag fixar och trixar. :)



Vilka sötnosar du har!

2011-11-01 @ 20:03:32
URL: http://minbebis.com/blogg/hannasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0