Dela med sig?


Igår var syrran och Samuel här för en playdate. Pojkarna hade ju så himla roligt när vi var hemma hos dom i söndags, så då ville vi göra om det snart. Så igår kom alltså dom hit till oss.

Pojkarna hade inte så himla roligt igår kan jag säga.. Så här är det: Olof vill inte dela med sig av sina leksaker. Och när han till slut går med på att låna ut en enda liten bil, så måste han ju såklart lägga sig i hur den ska köras och åt vilket håll.

Det var skrik, gråt, dagkamp och även lite slag kusinerna emellan igår. Not good. I fortsättningen får vi nog åka till Arlöv när Olof och Samuel ska leka med varandra! Samuel har nämligen inget emot att låna ut sina leksaker till Olof!

Samma sak när Olofs kusin Hugo, som är ett år äldre än Olof och därmed större, var här en dag i somras. Det blev bråk och diskussioner hur man egentligen skulle ställa upp bilarna inför ett race. Men när vi är hemma hos Hugo, går det mycket bättre. Hugo har nämligen inget emot att låna ut sina leksaker till Olof!

Olof är en bestämd liten ung man.. Men vi kan ju inte fortsätta på detta vis. Inte kunna ta hem kompisar till Olof. Jag är bara glad att Samuel inte är så pass stor att han kan säga att han minsann inte vill leka med Olof fler gånger. För så kan det ju bli om Olof fortsätter så här.

Kommentarer
Postat av: elin

Anna, jag kan tala om vad Hugo sa dagen efter ni varit här: hoppas olof vill leka med mig en annan dag trots att jag var lite dum mot honom igår. Hugo pratar ofta om Olof så han vill absolut leka med honom :) du och marcus kanske ska leka lite mer med hans saker så kanske det känns lättare när andra barn kommer, eller det går bra när ni leker med bilarna?

2011-11-04 @ 15:28:34
Postat av: Anna

Ja när jag eller Marcus har hans bilar är det inga problem!

2011-11-04 @ 15:30:09
URL: http://familjenc.blogg.se/
Postat av: Therese

Samuel pratar om Olof hela tiden och informerar mig varje gång vi är i köket om var Olof satt när nu var här och filade i söndags så jag tror inte det är någon fara där heller =) han lär sig säkert dela med sig, om inte annat kommer nog Samuel lära sig säga ifrån bättre!

2011-11-04 @ 20:00:30
URL: http://familjenengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0