Hårigt värre


Jag är döööösugen på att göra nåt med mitt hår. Klippas ska det göras iallafall, och då kommer det vara ungefär samma klipp som jag brukar. Har kommit fram till att det blir bäst så för mitt knasiga hår som är jättelockigt undertill och spikrakt övertill. (heter det övertill??? Överhåret är iallafall spikrakt).

Men färgen.. körde ju blonda slingor i våras, precis innan Sixten föddes. Och det kändes fräsht och snyggt inför sommaren. Men nu är jag jättesugen på lite mörkare. Trots makens stora motstånd.. Alltså bara lite lite mörkare än nu. Ljusljusbrunt. Bruna slingor? Det låter coolt tycker jag.

Har googlat runt på massa bilder och såklart är ju alla jättesnygga på bilderna i sina bruna slingor. Men frågan är hur det hade sett ut på mitt råttiga hår. Jag kanske behöver de blonda slingorna för att ens se lite normal ut.

Sen är det ju det här med priset. Det är ju snuskigt dyrt att gå till frisören. Skäms på er.. I livsmedelsbutikeran kostar ju hårfärg en tiondel av priset. Men nej, sånt höll jag på med mycket på högstadiet och gymnaiset. Det var blont, rött, brunt, svart, korpsvart (I kid you not...) och mörkbrunt. Nu skulle jag inte våga..

Klipp + slingor tror jag kostar runt en tusing hos min frisör. Gör man det 2 gånger om året, plus en eller två extra klipp däremellan, blir 2400-2800 kronor om året. Dryga 200kr i månaden. Det är ju faktiskt inte så farligt.

200kr smäller jag ju lätt på ett par tidningar och lite dekadens...

Kommentarer
Postat av: Christine

Moraliskt förfall...

2011-11-09 @ 12:30:43
Postat av: Mamma

Du är rolig du, Christine!



Unna dig slingor, Anna!

2011-11-09 @ 13:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0