I eftermiddag


 kommer mamma hit och äter middag med oss! Ska bli kul. Har inte setts sen innan dom for iväg till Teneriffa för att gotta sig en hel vecka. Jag vet en liten Olof som kommer bli jätteglad också :)

I förmiddags ringde min butikschef och lät sådär mild och go på rösten som man gör när man vill fjäska, haha! Lite kris på jobb och han frågade om jag hade lust och tid att komma in och ta jouren en kväll. Han var noga med att tillägga att "bara om du kan och vill, inget tvång. Ville bara fråga". Det var rart, tyckte jag. Jag har inget emot att dom ringer och frågar om jag kan jobba, även om jag är föräldraledig. Bara det inte blir några sura miner om jag säger nej.

Så på torsdag är det jag som stänger butiken på kvällen :) Jag ser faktiskt fram emot att komma in till Malmö och jobba ett par timmar. Fast jag vet inte hur mycket jobbande det kommer bli faktiskt. Mest massa tjattrande skulle jag tro :) Måste ta fram mina jobbekläder och se så de passar! Jobbe-mammabyxorna slängde jag när jag slutade i våras. Men jag väger ju faktiskt mindre nu än när jag blev gravid med Sixten, så det ska nog gå att stänga byxorna. Det är ju bara den där degiga magen som kanske ställer till det :)

Nu ska jag gå ut till Sixten som ligger och sover i vagnen. En liten promenad innan Olof ska hämtas på dagis. Måste inom en affär och handla spenat också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0