Min egna receptpärm


Jag har en fin bok där sidorna är kraftiga ark med papper, tåliga nog att klara av lite spill. I denna pärm samlar jag alla mina favoritrecept. Jag har urklipp från tidningar, goda recept från släkt och vänner. Där finns min kollega Jennys goda Laxcheesecake, en fantastiskt god Marängtårta från min svägerska Malin, kollega Slobas Havregrynsbröd och min idol Leilas Cornflakes-crisps-bars som jag gör varje jul.

Ur alla tidningar jag läser, brukar jag klippa ut recept som verkar goda. Dessa recept lägger jag längst fram i min pärm. När de sedan provlagats, och visat sig förtjäna en plats i min pärm, skriver jag in det eller fäster med tejp. Då blir det förevigat!

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0