När det lider mot..


Fan vad jag gillar denna tiden på året! Jag blir sådär myspysig hela kroppen när jag får syn på en tomte eller en jul-en med rött sidenband eller julstjärnor julstjärnor julstjärnor så långt ögat kan nå på blomsteravdelningen i affärerna. Jag blir stormförtjust. (töntigt uttryckt, stormförtjust. Let that slide..) Kan inte hjälpa det. Vill bara äta pepparkakor, lyssna på julmusik och läsa recept på smarrigt julgodis dagarna i ända.

Idag har jag börjat med ett par listor. T ex listan på vilket julgodis jag ska baka till vårt julaftonsknyte i Olofström. (smörkola, wienernougat, lakritskola och cornflakes-crisps-bars. Låter det bra??) Och så en lista på hur menyn för min birthday ska se ut. (DEN är klurig och fortfarande lite hemlig)

Och går jag mycket i julklappstankar åt mina systrar. Mamma, pappa och bror är redan klara. Pågarna är också klara, iallafall i tanken.

Och så var det det här med julkort. Jag har alltid skickat julkort till familj, släkt och vänner. MEN i år tänker jag faktiskt skippa det. Alla jag skickar till träffar jag ändå. Inte allihopa samtidigt dock. Men samtliga vet att jag tänker på dom under julen! Och visst, jag blir glad när jag ser ett julkort i brevlådan, men jag känner lite att det ibland skickas bara för att. "oj nu fick jag av henne i år, men så har jag inte skickat själv, då måste jag komma ihåg att göra det nästa år, och så får man inget själv då för att man inte skickat föregående år" osv osv. Så jag skriver det redan nu, så alla som läser vet:

                            JAG ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT GOD JUL!


Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Jag tycker det låter bra:)

2011-11-29 @ 14:25:01
Postat av: Mamma

Jag vill ha julkort, så det så!

2011-11-29 @ 14:54:19
Postat av: Annelie

Åh det lät bra allt du skrev! Håller med!

2011-11-29 @ 22:53:08
Postat av: Annelie

Kommentaren i min blogg alltså ;)

2011-11-29 @ 22:55:25
Postat av: godis lista lät bra, impad att du orkar. Känner att en annan nu bara ska överleva fram till jul nu.

2011-11-30 @ 06:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0