Ni måste testa!!


Idag inspirerades jag av ett recept från Husmorsornas blogg (http://blogg.amelia.se/husmorsorna/) och resultatet blev en fantastiskt god middag. Jag satt och Mmmmm:ade högt flera gånger under tiden vi åt :) Det blev en "Köttfärslimpa allt i ett"!

Recept kommer här, för detta måste ni bara testa! Jag varierade det lite som jag ville, men i princip så är det taget rakt av!

400 g blandfärs
4 msk ströbröd
2 dl mjölk
2 tsk salt
2 äggulor
1/2 gul lök, finriven
2 krm svartpeppar

Blanda ströbröd, lök, äggula och kryddor. Låt stå och svälla en stund. Blanda i köttet och forma till en limpa!

900 gram delikatesspotatis (små ljuvliga potatisar som äts med skalet på. Tvätta bara först.)
3 röda lökar
3 morötter
1 1/2 dl köttbuljong
salt
svartpeppar
soja

köttbuljong (koka upp 5 dl vatten med en buljongtärning)

Gnid in en braspanna med smör. Halvera potatisen, skär moroten och löken i bitar. Lägg limpan i mitten av formen och sprid ut grönsakerna runt om. På med salt och svartpeppar. Ringla runt lite soja över alltihopa.

In i ugnen på 180 grader i ungefär en timme.

Efter halva tiden, ös på på med 2 dl köttbuljong.

Redo för ugnen!



Njut med en klick vinbärsgele och lite grovt hackad persilja!



Dreamy!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ska definitivt testa, ser supergott ut!

2011-11-24 @ 20:39:32
Postat av: Christine

Var fan e såsen? (top model-sättet att säga det)

2011-11-25 @ 12:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0