Nya rutiner??


ja, det är kanske det som är lösningen på Sixtens piggelin-fasoner vid halv fem-tiden på morgnarna.. Som det ser ut nu, sover han tre gånger om dagen. Kanske det blir till att korta ner det till två tillfälle istället? Kommer faktiskt inte ihåg hur vi gjorde med Olof när han var 6 månader. Skillnaden då, var dock att det var helt okej att Olof då var vaken till halv tio-tio om kvällarna. För då var det möjligt för oss att sova till nio på morgonen.

Men nu?

Nu har jag en 2,5-årig Olof som lägger sig halv åtta om kvällen, och vaknar sju. Och då har vi gjort Sixtens rutiner likadana. Problemet är ju då kanske, att Sixten inte är tillräckligt trött. Oj svammel svammel. Resonemangen låter glasklara i mitt huvud iallafall.

Så nu spånar och klurar jag på hur jag ska lägga upp måltider och sovstunder för Sixten framöver.

Nu har han t ex sovit i en timme och tjugo minuter, och verkar sova djupt fortfarande. Så kanske kanske, han orkar vara vaken tills efter vi hämtat Olof på dagis. Men då får jag kasta om hans måltider så han äter mellanmål INNAN vi hämtar Olof. (Men då går jag miste om min långpromenad före dagishämtning. Buhu)

Fast tänk... Tänk om varje dag INTE måste se likadan ut. TÄNK om jag skulle ta varje dag som den kommer.

HUGA!



Jag vet. Jag VET, detta var inte särskilt intressant läsning för personer som inte är Sixtens mamma (jag) eller pappa (Marcus). Sorry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0