Stor(?)kok


Konstigt.

Jag lagade spagetti och köttfärssås till Sixten idag. Tänkte "fylla frysen". Hrm nåja. Jag lagade köttfärsen efter ett recept ur barnmatsboken från bvc. Ja, kanske lite galet att laga köttfärssås efter recept, men eftersom det är till Sixtens lilla mage, ville jag ha i rätta måtten ingredienser.

Receptet var på 10 barnportioner, 200 gram köttfärs.

Jag hade i 400 gram köttfärs, plus då finhackad lök, finriven morot, pressad vitlök, oregano, krossade tomater, tomatpuré och lite vatten. Och spagetti.

Låt mig refresh your memory. Enligt recept, 200 gram köttfärs blir 10 barnportioner.

Jag lagade på 400 gram köttfärs, blev följande:



ÅTTA portioner. HUR går det ihop? SÅ mycket äter ju inte Sixten. Inte vad jag tror iallafall. Och SÅ himla stora är ju inte mina portioner. Det borde bli rätt köttfattiga portioner enligt författarna till barnmatsboken..

JAG tycker det är konstigt iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0