Tandläkare


Klockan är snart åtta denna fredagsmorgon. Jag och pojkarna har ätit frukost, gjort oss iordning och är redo att gå ut. Bara väntar på en viss liten Olof som stängt in sig på sitt rum. Han hade en sista liten morgongrej kvar att göra.

- Hejdå mamma, jag stänger dörren nu!
- Men Olof, kom så sitter vi pottan en stund. Vi kan ta med en bok!
- Nej mamma, jag har blöja.

Smart kille.. "Men det kommer det kommer. När ni minst anar det, kommer det!" Hoppas dom har rätt, den där dagispersonalen :)

Igår trillade Olof pladask rakt ner i golvet med ansiktet före. Det blev en liten smäll, så att säga. Liten fläskläpp, röd i pannan och lite blod från tandköttet mellan framtänderna. Ingen fara med liten, men sånt här ska tydligen ändå dokumenteras hos tandläkare och försäkringsbolag. Så denna morgon, 08.40 ska vi befinna oss hos tandläkaren.

För övrigt så älskar jag min kommun.. aldrig har det varit några problem när man ringt varken vårdcentralen, mvc, sjukgymnast eller tandläkare. Man får en tid direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0