Anka


Asså, yummie... Till middag idag gjorde jag Ankbröst. Så gott! Och nej, ankbröst är inget vi brukar köpa hem precis. Men det finns något som heter Delicard. Och Marcus fick ett par Delicards i julklapp från olika företag han jobbat mot under året. Häromdagen kom Marcus på att vi hade ett Delicard kvar som vi inte löst in. Det vore ju himla korkat att låta det gå ut!

Man kan välja mellan massa olika delikatesser. Praliner, lax, vilt, glas. Ja massor. Så levereras det direkt hem till dörren. Färskt kött, paketerat i kyllåda. Underbart.

Jag stekte först ankan i min fina stekgryta, så det blev fin yta. I med stektermometer, på med locket, 65grader, klart! Bara lite salt och peppar på.

Till serverade jag sallad, rödlök, gurka, kall sås med chili och vitlök. Marcus och Olof åt klyftisar, jag smaskade på rödbetor och morot.

Need I say more?




Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Mmm var gott det ser ut. Har det gott i kväll. Själv laddar jag för Ullared. Kramiz på er

2011-10-21 @ 20:04:52
Postat av: Mamma

Gud vad det ser gott ut! Nästa gång löser ni in två delicard och bjuder på middag!

2011-10-21 @ 20:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0