Baj baj amning



Det spänner i mjölkförpackningarna ikväll. Ja, alltså inte de som står i kylen. Utan de som är placerade en bit ovanför naveln..

Jag känner mig verkligen färdig med amningen. Jag tycker inte om det längre. Känns konstigt nu när han börjar bli så stor. Och det är ju heller inte en nödvändighet för honom. Sixten tycker så mycket om mat och gröt, så han får i sig allt nyttigt och viktigt han behöver.

Så från att ha ammat morgon, kväll och en gång mitt på dagen nu i ett par veckor, är det dags att trappa ner ännu mer. I morse fick han gröt till frukost. Gick hur smidigt som helst. Varm lunch som vanligt, fruktpuré till efterrätt. Amning till mellanmål. Gröt igen till middag. Och nu ikväll ska vi testa välling för första gången.

Det har ju gått lite si och så med flaska "in the past" så att säga. Men vi hoppas på att det har berott mer på innehållet (ersättning el bröstmjölk), än det faktum att det har varit en flaska vi tryckt in i munnen på honom.

Tycker han inte om välling, gör det inget. Enligt bvc är det viktigt att de små antingen äter gröt ELLER välling ELLER ersättning/bröstmjölk. En av de tre ska helst gå ner. Innehåller visst massa braigheter som är braigt för de små.

Välling ikväll alltså. Ett smakprov. Och amning på det. Kan ju inte helt ta bort 2 av 3 amningsmåltider på en och samma dag. Krävs nertrappning även för mamman ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0