Det där med träning..


Jag önskar att jag vore en av alla härliga människor som slänger runt med uttryck som "jag kan inte leva utan min träning", eller "att ge sig ut och springa är underbart för både kropp och själ", "jag får de bästa idéerna när jag tränar"..

För sanningen är ju, att jag KAN leva utan träning. Det går alldeles utmärkt. Jag älskar att slappa i soffan istället för att vara iväg och träna nånstans.

Men ja, jag får väl hålla med om att även jag mår alldeles förträffligt bra efter ett träningspass. Att vara helt utmattad i kroppen är gött på ett speciellt sätt. Träningsvärk är en skön värk på nåt konstigt vis.

Kluvet..

Ikväll tog jag på mig mina träningskläder med sikte på en powerwalk. Jag hade kanonbra musik i öronen. Min läckra rosa hoodie och mina sköna löpartights. (löpartightsen som för övrigt inte aaaaalls framhäver dallriga lår.......) Och det var gött. Det var det. Jag provade även på att springa små sträckor. Som tur var, var det ganska folktomt ute. För har man nån bakom sig, som ser på, kan man ju inte SLUTA springa och börja gå istället. Inte när någon ser på.. Fast å andra sidan kan det vara bra med den pressen. För jag tror faktiskt att jag hade kunnat springa mycket längre än vad jag tror att jag kan.

Jag drömmer ofta ofta att jag är ute och springer. Och SOM jag springer. Långt långt. Inte speciellt fort, men långt. Och jag älskar det. Och jag vaknar och känner att, JO jag kan springa. Inte bara i drömmen, utan på riktigt. Utomhus. Där alla kan se. Och så gör jag upp en plan. Ut och spring. Ett par gånger i veckan. Börja lugnt. Gå lite, spring lite. Gå lite, spring lite längre. Gå pyttelite, spring jättelångt. Spring.

Ikväll var jag som sagt ute och gick. Och sprang lite. Och det kändes skönt när jag kom hem. Måste komma ihåg detta bara..

Kommentarer
Postat av: Elin

Vet du Anna, du har faktiskt peppat mig till att börja träna igen! Jag frös mitt gymkort i våras på grund av studier och bröllopet... nu när jag under hösten har läst att du har tränat på olika sätt så kände jag mig så sugen! Dessutom så syns det verkligen på dig att du har tränat, precis som jag sa när ni var här. Jag är imponerad! Något som får mig att tycka om träningen lite extra är när jag gör en god smoothie och goa mackor efter träningen, det är ju inte så ansträngande att lägga på paprika, sallad eller något annat gott på mackorna som jag annars inte gör... eller varför inte lite tomtegröt som jag gjorde förra veckan :D

2011-10-17 @ 21:14:29
Postat av: elin

glömde skriva att jag frös upp mitt gymkort förra veckan och jag har nu börjat komma igång igen =)

2011-10-17 @ 21:17:23
Postat av: malin

min kompis sa till mig att jag sprang på fel sätt. hon sa att när man börjar springa ska man köra intervaller, gå, springa, gå. hon gjorde ett pass till mig och på ett par veckor sprang jag 3-4 km utan att känna blodsmak i munnen. du kan ju fråga marcus hur jag blev när han och jag skulle springa. Efter Helens tips tyckte jag till och med att det var trevligt att springa. pressen försvann.

2011-10-18 @ 05:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0