Litens funderingar


Dimmig morgon idag.

Olof: Mamma det är väder ute. Det är lite läskigt tycker jag. Men SNART kommer solen!



Idag på dagis är det både Nallefest och Hemliga säcken. Alltså skulle Olof ha både Elefant-Elvis och Stora bilen Jerka med sig. Ut från sitt rum kommer Olof med ryggsäck på ryggen och bilen i handen.

Jag: Men Olof, du får stoppa ner bilen i väskan.
Olof: Nej det går inte. Elefanten är full i hela väskan.


På väg till dagis, stannar Olof plötsligt. Står och funderar tyst en stund.

Olof: Nu är det höst och alla löven ligger på marken. Sen är det vinter och då kommer snö och sen kommer tomten och då ska jag önska mig Mac och Chick Hicks som Hugo har och SEN blir jag glad!


Jag tycker det är underbart att min lilla stora 2,5-åring går och funderar på så mycket, och sen sätter ord på det i så långa meningar och utlägg!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Så liten och kan redan reflektera, mer än vad en del av mina elever i skolan kan!

2011-10-27 @ 12:44:35
Postat av: Mamma

Det märks att du varit ute och ränt hela dan, ingen uppdatering alls idag:(

2011-10-28 @ 21:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0