Slut på helgen


Då var det söndag kväll. Helgen är slut för den här gången. En hel vecka tills nästa.

Så. Slut på djupet.

Ah! Vi har haft en jättemysig helg uppe i Olofström. Körde dit i fredagskväll (jag körde, Marcus satt där bak och höll koll på hastighetsmätaren och upplyste mig ungefär var tionde minut att "Oj! kände du? Där var det risk för vattenplaning". Ett par gånger påminde han även mig om att han kände sig lite åksjuk när jag svängde så häftigt).

Lördagen spenderade vi först med pojkarnas farmor och farfar. En promenad i det vackra höstvädret. Olof skrek "Klara färdiga spriiiiing" till var och en av oss. Ja vi sprang ju. Såklart :) Sen kom faster Anna och lilla Nouva förbi en sväng. Och så blev det lite förvirring eftersom Nouvas mormor är ju Olofs farmor. Ojoj, Olof fattade ju ingenting..

Sen var vi hembjudna till Elin, Erik och Hugo. Olof hade ju tjatat om Hugo sen tidig fredag morgon! Äntligen fick de två leka. Och Hugo delade gärna med sig av alla sina fina bilar, så stämningen var på topp :) Jättegod mat och supertrevligt hela kvällen. Pojkarna tog igen sig en stund framför Bumbibjörnarna. Med ett par bilar i järngrepp. Såklart!



Idag körde vi alltså hem. Men först inom Marcus mormor och morfar. Där fick vi go lunch i form av våfflor, glass och sylt. Knappt hann man svälja sista tuggan, innan man hörde "ta du en våffla till Anna". Ja, jag är inte den som är den, så det blev några stycken :) Olof åt också ett par våfflor.. några.. flera.. hrm. Jag tror dom uppskattade att vi kom förbi iallafall!

Jag fick en present av svärmor också! Detta vackra fat köpte hon när vi var på lopppis i somras. Och hon hade uppmärksammat att jag i hemlighet dreglat lite över tallriken när hon knep den :) Tack snälla Agneta!



Allt som allt, en toppenhelg!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket fint fat, förstår att du blev glad!

2011-10-09 @ 21:28:29
Postat av: Farmor Agneta

Det är alltid lika roligt att ha er här. Tyckte det stod Anna på talriken och inte Agneta:)Hoppas vi kommer att göra mer fynd nästa loppis:) Kram

2011-10-09 @ 21:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0