Söndagsmys


Fast jag kan börja med att berätta om lördagen kanske! Vi var hemma på Hindby hos mamma och pappa och åt smarrig middag. Grillad fläskfilé med rotfrukter. Åh, jag är helt såld på rödbetor och morötter just nu! Bara lite olja och salt, och så in i ugnen. Så skär jag ju ner på kolhydrater samtidigt, eftersom jag då inte äter potatis till :) Det var skitgott, rent ut sagt.

Sen för att kompensera det faktum att jag inte åt nån potatis till middag, fikade vi ju med de himmelska brownies som jag bakade igår. Det måste ju gå jämnt upp liksom. Hrm..

Sen lämnade vi kvar Olof hos mormor och morfar för lite sleepover och bortskämdhet :)

Så det är tomt här hemma idag utan en Olof som pratar nonstop! Men samtidigt lite skönt att kunna ägna all uppmärksamhet åt Sixten också. Dessutom har vi börjat vara mer och mer inne på Olofs rum med Sixten, även när Olof inte är hemma. Perfekt att sitta på golvet där inne och ta fram lite Sixten-vänliga leksaker. Sixten blir jättenyfiken och vill pilla på allt. Och just det är lite enklare när Olof inte är hemma. (det är ju det där med att dela med sig....)

Snart ska Sixten sova middag, mannen ska kolla fotboll, och jag då? Jo, jag tänkte ta bilen en sväng till Burlöv center och strosa runt lite. Sen på med träningskläderna och ge mig ut i höstsolen och gå-springa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0