Svar: För att bli smal


Hur lyder frågan jag just skrev svaret på? Jamen gissa då. Exakt. Fråga: varför tränar man (jag, du, alla?). Varför tränar JAG? För att bli smal!

Varför ska man träna? I långa loppet är det väl för att "må bra". Att må bra är ju kul. Och bra. Jag mår bra när äter choklad också..  Hade jag varit smal, är jag tveksam till att jag hade pallrat mig iväg och tränat. Väldigt tveksam. Och ser jag smala tjejer på ett Friskis-pass eller ute och springer, kan jag inte låta bli att undra "vad gör HON här? Hon är ju SMAL.." Men hon är kanske smal just för att hon ÄR här.. Eller är hon en sån som tränar för att må bra? Trots att hon redan är smal?

Och sen när (om?) jag blivit smal då. Kan jag sluta träna då? Kommer jag vara smal för evigt? Svar:nej. Alltså tränar den smala tjejen, trots att hon är smal. För att förbi smal.

Smal smal smal. Låter underbart.

Valkfri. Det var ett nytt ord. Fri från valkar. Valkfri.


Kommentarer
Postat av: BigMac (filosofen)

Den smala kanske tränar för att bli större? :)

2011-10-24 @ 21:09:02
Postat av: Mamma/Svärmor

Tror mer på dotterns idé och att bli valkfri låter som ett toppenmål! Det köper jag rakt av, valkfri är ordet:)

2011-10-24 @ 21:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0