Ute och ränna


det tar på krafterna!

Igår var en busy dag. Men hemskt trevlig :) Jag, Olof, Sixten och Christine var iväg och flängde hit och hit hela dagen. Lämnade vårt hus kl 08.30 för en sväng till jobb. Hade litet möte med the Big Boss. Är nöjd med det! Under tiden hade syrran pågarna.

Sen packade vi in oss i bilen igen för en tur till Svågertorp och Plantagen. Syrran handlade nya fina blommor. Pick och pack tillbaka in i bilen och vidare till Ikea. Syrran handlade massa ljus och smått och gott. Lunch blev det där också. Pick och pack tillbaka in i bilen. Körde hem till Christines lägenhet för att lämn av det hon handlat. Sen vidare mot Ica Maxi. Syrran skulle storhandla. Pick och pack tillbaka in i bilen. Hem till syrrans lägenhet!!!

Syrran skulle handla, ja. Det kan ju låta som om jag var hennes chaufför. Och det var jag ju, på ett sätt :) Men hon hjälpte mig med pojkarna när jag var på jobb. Och så hade vi det väldigt mysigt hela dagen. Sen kom Johan brorsan och maken också hem till Christine. Vi åt smarrig pastasallad med kyckling och vitlöksbaguetter. Åh så gott!

Olof och Sixten skötte sig exemplariskt hela dagen. Olof kunde ju dock inte sova middag under dagen, så han somnade i bilen hem sen vid sju-tiden. När vi väckte honom för att gå in, var det inte populärt. Sen gick det mesta galet fram till han somnade. Fel napp. Fel film. Fel bilar. Ja, ni fattar. Men han somnade vid åtta, och kom upp nu vid sju och var samma goa Olof igen!

Här ser ni min lilla målmedvetna son vara på språng mot min stora bestämda son.



"Det här ser spännande ut brorsan!"



Olof sätter smart upp ett ben som en barriär för lillebror



Sixten helt utmattad av all biljakt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0