What a night


Olof hostar och hostar. Och redan igårkväll anade vi att den kommande natten skulle bli aningens sömnlös. Och ja, den var den.

Dock var det ganska stor skillnad mot hur det brukar vara när Olof är förkyld med hosta. Vanligtvis får han lite panik över att han är täppt i näsan, hostar tills han klöks och är ganska otröstlig. Inatt var han "bara" vaken. Jo han hostade konstant, ropade på mig ett par gånger. Mellan 01.15-02.15 låg jag bredvid honom i hans säng. Det var extremt obekvämt. Jag är 184cm lång, Olofs säng är 140cm lång och 70cm bred. Jag var astrött, Olof var hostig och pigg och ville ligga och prata.

Efter en timme hade jag ont i armar och ben och Olof sov fortfarande inte. Då tände jag hans lilla lampa i fönstret, och gick in och la mig i egna sängen igen. Efter en liten stund hör jag Olofs trippande steg i hallen, och hans röst som säger "Mammaaaaa? Läsa Kalletidning!". Nä min själ!

Tillbaka i sängen med honom. När vi kommer in på hans rum ser jag för övrigt att han bildat långa bilköer över hela hans matta... klockan 3 på natten. Unge!

Vid 4-tiden minskar hans hostattacker, och han somnar förmodligen. Vid 6-tiden brakar det loss i Sixtens blöja.

Olof ligger fortfarande i sin säng och hostar. Var lite vaken innan, men tror att han sover igen. Känns ganska varm, så lite feber han nog.

SIxten har 6-månaderskontroll på bvc 11.30. Den vill jag gärna att vi går på, eftersom det är läkarbesök och nog inte så uppskattat att boka om. Som tur är hade Marcus inga möten inbokade efter luch, så han kommer hem och är med Olof när vi är iväg.

Vilka turer va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0