Citat: mamma


Vi var ut på en del promenader när mamma var här i helgen. Och mer än en gång flög det ut ganska roliga grejer ur munnen på henne. Liksom, var fick du det ifrån??

Bland villorna
Mamma: Nä men kolla vilka fula radhus där borta!
Jag: Eh, det är barracker som hör till skolan..

Jag: Dessa två hus har köpts upp av kommunen och ska rivas. Det ska byggas ny busstation här.
Mamma: Jaha okej.
Jag: Ja, och sen ska vi få en stor familjemottagning, med bvc, mvc och öppna förskolan samlat på ett ställe.
Mamma:  (tittar på de två husen som jag för ett ögonblick sedan berättat ska rivas) Ska det bli hyres- eller bostadsrätter här då?
Jag: BUSSTATION.

Kommentarer
Postat av: elin

haha citat kan vara det bästa som finns!! Skriv gärna lite citat från barnen (blir väl främst olof nu då) här i bloggen, så kul att läsa! Längst bak i Hugos fotoalbum skriver jag hans klockrena citat och det är såå roligt att ha!

2011-09-21 @ 12:23:22
Postat av: Christine

Så typiskt, mamma... "VIKKET!"

2011-09-21 @ 16:34:40
Postat av: Therése

Hahahah!

2011-09-21 @ 20:21:14
URL: http://familjenengman.blogg.se/
Postat av: Morfar

Välkommen till verkligheten, jag känner igen det....

2011-09-21 @ 21:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0