Citat: Olof


Jag sitter i soffan med båda pojkarna, Marcus är i badrummet. Plötsligt upptäcker Olof att pappa inte är i soffan.

Olof: Var är pappa?
Jag: Han är bara och duschar.
Olof (med gråten i halsen): Jag ska gå till honom.

Olof traskar ut i köket.

Jag: Men Olof, pappa är i badrummet.
Olof: Nej. (pekar på dörren och börjar snyfta) Han har gått nånstans.
Jag: Men lilla vännen, pappa har inte gått nånstans. Han är i badrummet. Gå och knacka på honom!

Olof börjar acceptera att pappa inte gått nånstans, utan han är faktiskt bara i badrummet. Precis då kommer Marcus ut från badrummet.

Jag: Titta, där är ju pappa!
Olof (börjar gråta): Nej!! Jag vill knacka!!!

Marcus går snällt tillbaka in i badrummet och stänger dörren så Olof kan få komma och knacka!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Väldigt lik sin fadder, Johan:)

2011-09-21 @ 23:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0