Det här går ju skitbra!


Det är så roligt att ge Sixten mat! Idag till lunch åt han Sempers Kalops 5-6månaders. En halv liten burk. Spädde med lite vatten, för jag tyckte den var lite väl tjock. Och så 1/3 av en fruktpuré Aprikos med päron från Nestlé.

Jag kommer variera så han både får hemmalagat och burkmat, precis som jag gjorde till Olof i början. Sen blir det såklart mer och mer att han kommer äta vår mat. Måste vänja mig vid att skippa saltet :) haha, minns hur det var med Olof när han fyllt 1år, och man "fick" salta maten igen. Jag hade nästan glömt hur man gjorde :)

Ett "problem" bara. Jag har svårt att få i Sixten vatten till maten! Vad jag minns så tog Olof pipmuggen direkt..

Får se hur Sixten står sig på detta nu. Ingen amning till lunch alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0