Klor under naglarna


Ja alltså, inte klor utan klor (klååår). Ikväll simmade jag nonstop i 50 minuter = 40 längder = 1km! När jag klev upp ur bassängen orkade jag knappt lyfta upp min väska, haha! Så mör! Kände mig duktig efteråt!

Nu ska jag skriva om ett konstigt fenomen. Eller konstigt för mig iallafall. Fast jag kanske bara är pryd, inte vet jag. Det handlar om tanter, eller jag skriver kvinnor. Det är nog mer politiskt korrekt. Kvinnor, i omklädningsrum.

Kvinnor som står spritt språngande nakna och småpratar om det ena eller det andra, kvinnor som står spritt språngande nakna och borstar håret eller kvinnor som står spritt språngande nakna och sminkar sig.. Varför måste de stå nakna? Varför inte klä på sig iallafall underkläder innan man går på sminket och hårborsten? Jag blir obekväm iallafall. Har det med åldern att göra? Är jag fortfarande inte tillräckligt "gammal" för att helt enkelt inte bry mig om sånt längre? Och med sånt, menar jag fläbbmagen, graviditetsbristningar, dallrande lår, osv osv osv.

Jag är en sån som klär på mig under handduken. Står gärna med ryggen mot alla andra. Gärna simmar ett par extra längder för att undvika trängas med gruppen som nyss avslutat sitt vattengympa-pass. Och så har jag badskor på mig i duschen för att undvika trampa på andras våta hårstrå och hudavlagringar.

Detaljerat inlägg. Och personligt. Fast inte ovanligt. Tror jag.

Kommentarer
Postat av: elin

haha vad rolig du är anna :p håller med dig!

2011-09-23 @ 07:59:05
Postat av: Mamma

Jag håller fullständigt med dig!

2011-09-23 @ 09:13:26
Postat av: Farmor Agneta

Jag håller med dig. Då är det inte bara jag som är pryd:)

2011-09-23 @ 19:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0