Lite smått o gott


Blev en sväng på citygross efter dagislämning. Kom hem med följande: två paket tuggummi, satsumas (mmmmmmm), persilja, spenat, kebabkött, majskrokar och en tidning.

Nu tänker jag gå genom allt och berätta vad jag ska ha det till.

Tuggummi- ja, jag ska tugga på det.

Satsumas - läs föregående beskrivning

Persilja och spenat - ska ingå i dagens middag.

Kebabkött - låg där i köttdisken, billigt och inbjuande. Har köpt det förr, väldigt god smak på köttet. Brukar göra nån härlig pastasås på det. Det är ju ingen oxfilé som strimlats ner, så lite sega bitar får man räkna med. Men för en sån billig peng, överlever man det!

Majskrokar - jag kunde inte motstå längre. Sixten är väl fortfarande lite för liten för dessa delikata krokar, men snart så. Och nu är vi iallafall beredda för denna dagen.

Tidning - den stod där, sista exet, ensam i tidningshyllan och ropade på mig. Titeln "Hembakat" säger väl allt.



Tänk ändå att jag stod där i köket. Omsorgsfullt radade jag upp allt jag handlat. Komponerade bilden så att ljuset skulle falla rätt, och allt skulle få synas. Och så tog jag, inte en bild, utan fem olika bilder från olika vinklar. Allt för att ni skulle få se vad jag handlat idag. En sann bloggerska (idiot?), det är jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0