Loppisfynd


Det var loppis nere i byn i scoutkårhuset. Jag cyklade ner och kikade lite. Mest skräp dock! Mycket gamla askfat, krukor, slitna nallar och brundassiga tavlor. Och en hel del möbler som var rätt fina, mycket pinnstolar. Så hade man haft ett intresse av att köpa gamla möbler och måla och slipa och ha sig, kunde man gjort riktiga fynd tror jag! Såg ett fint gammalt vitrinskåp i furu, ett hörnskåp, som påminde mig om min mormor. Hon hade ett sånt i köket. Hade nog varit fint att måla vitt. Men var skulle vi haft ett sånt?! :)

Köpte dock dessa två kakfat. Tänker alltid när jag är hos mamma, att såna skulle man ha. Och tänk, nu har jag två. Ett runt och ett ovalt. För en tjuga :)


Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Kul med loppis. Vi får ta ett besök i antik affären när ni kommer nästa gång:)

2011-09-10 @ 13:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0