Lugnt och sansat


Efter vi käkat middag idag, tänker jag köra till Burlöv center. Själv. Helt själv ska jag, utan man och barn, strosa runt. Eller nej, strosa runt är fel ordval. Eftersom jag tänker mig att jag ska ut on a mission.

Jag ska kolla på kläder.

Jag tycker inte det är särskilt roligt att kolla på kläder. Eller prova kläder. Jag önskar att jag hade varit mer intresserad av kläder! Det finns ju så mycket fint. Men jag är nog, måste jag tyvärr erkänna, en sån där tråkig mamma som alltid klär på mig samma tröjor. Finns väl ingen anledning till att köpa vackra Odd Molly-tunikor om jag "bara" ska strosa omkring hemma med en dammvippa i ena handen, och en kräktrasa i den andra?

Till mitt försvar kan jag iallafall skryta med att jag är noga med ögonbrynen, de noppas varje morgon. Och mascara tar jag på mig. Nästan varje dag..

Men ibland får jag lust till att ta på mig något annat. Något roligare. Något finare än mina bastoppar.

Så jag ska alltså kolla kläder lite senare idag.

Kanske prova denna:



eller



Och kanske även denna


Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Therése

Tack för ikväll!

2011-09-27 @ 20:15:22
URL: http://familjenengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0