Sixten är en köttätare


Eller kanske inte. Är kyckling kött? Ja, kyckling är fågel. Det vet jag. Men då är han väl en fågelätare istället. Fast det lät mycket mer vulgärt på nåt sätt att säga. Jag är en fågelätare. Visst ser ni en trasig fågel, liggandes vid en trottoarkant, framför er nu?

Iallafall. Idag introducerade jag kyckling för Sixten. Jag kokte en kycklingfilé tillsammans med en morot. Sen mixade jag detta till en härligt jämn och fin massa. Och serverade med ytterligare ett par tärningar morotspuré. Och det gick hem hos min lille goding. Han smaskade glatt i sig det som serverades. Och pluspoäng från min sida, att det inte var lika "blött och kladdigt" som annan puré han ätit hittills.

Trevligt resultat!

Kommentarer
Postat av: Sarah Gabrielsson

Var med och tävla om ett par Jeffery Campbell shoes i samarbete med Nelly.com i min blogg om du känner för det :)

2011-09-05 @ 14:29:30
URL: http://fashionpunsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0