Strax iväg


Sixten sover så gott i vagnen där ute. Jag har precis värmt mig med havregrynsgröt och rostade mackor. Ska strax bege oss bort till bvc och föräldragruppen. Idag ska det pratas om förkylningar och infektioner.

Hoppas på större anslutning denna gången. Sist var vi bara fem mammor, och ingen verkade speciellt intresserade av att prata och vilja connecta utanför gruppen. Så håll tummarna :)

Tycker det låter så trevligt när jag hör andra prata om att deras föräldragrupper håller kontakten även efter träffarna är slut, och barnen börjat på dagis och föräldrarna jobbar som vanligt igen. Man behöver ju inte ses varje vecka, eller ens en gång i månaden, men ett par gånger om året hade varit trevligt. Att ha lite vänner och bekanta i staden man bor i.

Jag fattar att när föräldraledigheten är över och vardagen rullar på, har man inte så mycket tid till annat än familjen och hemmet. Så var det ju när Olof började på dagis också. Jäkt hem för att hämta på dagis, laga middag osv. Och tänk sen när ungarna blir lite äldre och alla aktiviteter sätter igång. Hur ska man hinna allt då?! Än mindre hinna med att träffa egna vänner.

Men jag kan väl ändå få hoppas på att lära känna lite (bara en?) nya människor.

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hrm, staden?

2011-09-22 @ 14:06:18
Postat av: Anna

Ja men BYN då :)

2011-09-22 @ 15:40:11
URL: http://familjenc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0