Usch jag skäms


Jag var ute och gick med Sixten. Lyssnade på sommarpratare Cecilia Fors. Tyckte det var allmänt gött. Så ringer mobilen. I luren hör jag min underbara Bvc-tant. "Jag ville bara höra så allt var bra med er. Jag hade ju Sixten inbokad hos mig 9.30 idag." FAN FAN FAN. Jag skäms så jag inte vet vad jag ska säga. Jag ljuger för henne. Det kommer automatiskt ur mig. "Oj, jag har skrivit onsdag i kalendern". Men nej, det har jag inte. Jag ser det klart och tydligt framför mig att det står på Tisdagen i kalendern. Sixten, bvc, 9:30, vacc. FAN FAN FAN. Usch vad jag skäms.

Jag ber tusen gånger om ursäkt till henne. Men då börjar hon ursäkta sig, och säger att det lika gärna kunde varit hon som skrivit fel, mänskliga faktorn osv. Hon vill gärna boka om tiden direkt, så hon kan känna sig lugn. Har ni hört nåt liknande?! Så HON kan känna sig lugn. Jag bara står där, mitt bland villorna, och skäms.

Jag har ALDRIG glömt ett möte, läkarbesök eller liknande förr. Och jag går ju med glädje till Bvc. Brukar tänka på det i typ en vecka innan det är dags. Och jag minns nu att jag varje morgon förra veckan, när jag gav Sixten vitamin-dropparna, att nu får jag inte glömma be om nya droppar när vi ska till Bvc nästa vecka. Helt otroligt.

Fick en ny tid på måndag kl. 9. "Om inte det är för tidigt, för isåfall tar vi en annan tid". Nej gud nej, ge mig den tiden! FÖRLÅT! Usch.

(Inte kan jag skylla på amningshjärna heller, eftersom jag bara ammar 3ggr /dygn, och inte har ammat nattetid på långt över en vecka nu... underbare unge)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det händer den bäste, Anna! Glömmer aldrig när jag hade glömt att Johan skulle på utflykt, fy vad pinsamt!

2011-09-20 @ 18:10:01
Postat av: Farmor Agneta

Anna du är bara en människa som kan glömma. Jag har skämts många gånger. Måste skriva upp allt. Kram

2011-09-20 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0